حامیحامی، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 10 روز سن داره

گل پسر مامان مریم و بابا حسام

هفته 35 بارداری

1390/5/25 10:41
1,424 بازدید
اشتراک گذاری

سلام جون دلم باورم نمیشه که هفته 34 رو  با هم گذروندیم و فردا اولین روز از هفته 35 هست

ای جانم فدای پسملی خودم بشم که همش سکسکه می کنه.هر روز با تکونات من و خوشحال و خوشحال تر می کنی گلمقلببی صبرانه منتظر دیدنت هستم عمرم.ماچ

هفته 35 بارداری

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

كودك شما در حال بزرگ شدن است! وزنش بيشتر از 2250 گرم شده و طول بدن او هم كمي بيشتر از 45.7 سانتي متر است. هرچند رحم شما جاي گرم و نرمي است، اما چون فضاي داخل رحم كمي كوچك است كودكتان نمي تواند در آن شيرجه بزند يا غلت بخورد! البته او همچنان به لگد زدن ادامه خواهد داد. اكنون كليه هاي او كاملا رشد كرده اند و كبد او نيز مي تواند مقداري از ضايعات بدن را فرآوري و دفع كند. رشد فيزيكي كودك شما تقريبا به پايان رسيده است و او در چند هفته آينده فقط وزن اضافه خواهد كرد.

شما چگونه تغییر می کنید؟

رحم شما تا 15 برابر حالت عادي بزرگ شده بطوريكه بالاي رحم شما تقريبا زير دنده هاي سينه قرار گرفته است و شايد احساس كنيد كه ديگر جايي براي رشد آن باقي نمانده است. اگر مي توانستيد به درون رحم خود نگاهي بيندازيد متوجه مي شديد كه حجم مايع آمنيوتيك درون رحم خيلي كم شده و جاي آن را يك كودك كوچولو گرفته است. رحم شما جاي بقيه اندامهاي داخلي تان را هم تنگ كرده و شما ممكن است به همين خاطر بيشتر به دستشويي برويد و يا دچار برخي عوارض ناشي از سوء هاضمه (مثل سوزش معده) شويد. اگر اين مشكلات را نداريد از معدود خانمهاي خوش شانس هستيد!
ممكن است پزشك يا ماما از شما بخواهد كه از اين به بعد تا زمان زايمان هر هفته شما را معاينه كند. همچنين ممكن است از شما بخواهد كه حركات جنين داخل رحم را به دقت تحت نظر قرار دهيد تا از ميزان فعاليت كودك در درون رحم مطمئن شود.
الآن زمان مناسبي است تا براي زايمان و تولد كودك خود برنامه ريزي كنيد. همه موارد مهم را در يك ليست وارد كنيد: چه كسي در زمان زايمان در كنار شما خواهد بود؟ از چه روشي براي كاهش درد استفاده خواهيد كرد؟ و مي خواهيد چه مدت در بيمارستان بمانيد؟ اين كار مي تواند يك نقطه شروع مناسب باشد تا با تيم پزشكي خود در اين موارد صحبت كنيد. زمان دقيق زايمان را نمي توان پيش بيني كرد و شما هم احتمالا نمي توانيد برنامه مورد نظرتان را جزء به جزء اجرا كنيد، اما پيش بيني هاي زودهنگام و جمع آوري تمام گزينه هاي ممكن براي اتفاقات احتمالي مي تواند از نگرانيهاي اين مرحله از حاملگي بكاهد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

گلاره
31 مرداد 90 0:16
سلام مریم جون خوشحالم که حال خودت و پسملی خوبه خوبه .چرا دیگه به کلوپ سر نمیزنی